Державна реєстрація громадських організацій, ФОП та юридичних осіб під час воєнного стану - Jurfem

Державна реєстрація громадських організацій, ФОП та юридичних осіб під час воєнного стану

Проведення реєстраційних дій під час воєнного стану є обмеженим, в тому числі дій з реєстрації громадських формувань, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців. Особливості державної реєстрації під час воєнного стану визначені у Постанові Кабміну № 209 від 6 березня 2022 року із подальшими змінами.

Основні особливості проведення реєстрації:

  • Здійснюється виключно державними реєстраторами – тільки такими, які входять до затвердженого Міністерством юстиції переліку на період воєнного стану. Лише ці реєстратори матимуть доступ до державних реєстрів для проведення реєстраційних дій. 
  • Використання автоматичних сервісів для проведення реєстраційних дій обмежено.

  • Доступ до державних реєстрів обмежений. Відомості з ЄДР надаються державними реєстраторами, доступ до ЄДР також обмежений і надається технічним адміністратором.
  • Документи для державної реєстрації можна подавати електронною поштою чи через інші засоби зв’язку в електронній формі із дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг. 
  • Подавати електронні копії паперових документів можна, якщо їх підписано кваліфікованим електронним підписом.
  • Державна реєстрація проводиться невідкладно. 
  • Підпис можна нотаріально не засвідчувати, якщо він виконаний в присутності державного реєстратора.
  • Сплата адміністративного збору може підтверджуватись електронною копією (скріном теж).
В умовах воєнного стану з огляду на необхідність забезпечення достовірності відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерством юстиції реалізовано можливість проведення найбільш нагальних реєстраційних дій, а саме державної реєстрації: 
 
  • створення благодійних організацій та громадських об’єднань і змін до відомостей про них, у тому числі до статутів;
  • створення товариств із обмеженою відповідальністю, створення фермерського господарства, зміни керівника юридичної особи, крім громадських формувань, зміни місцезнаходження юридичної особи; 
  • змін до установчих документів, якими передбачається виключно зміна місцезнаходження юридичної особи;
  • зміни видів економічної діяльності юридичної особи;
  • органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів), а також акціонерних товариств, які є банками;
  • фізичної особи підприємцем, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, зміни до відомостей про фізичну особу-підприємця. 
Більш детальну інформацію Ви можете отримати, звернувшись до суб’єктів надання адміністративних послуг за контактами на сайті.

Можливість реєстрації ГО чи БО, в тому числі, зумовлено активним волонтерським рухом з підтримки ЗСУ, інших військових формувань, а також осіб, які постраждали від війни. Перелік документів для реєстрації ГО та БО можна знайти на вебсайтах ЦНАПів. Перелік документів також варто уточнити у державних реєстраторів. Примірний перелік документів наступний:

  1. Заповнена заява (форми заяв є на вебсайті Мін’юсту)
  2. Статут
  3. Протокол установчих зборів засновників (рішення засновника) про створення ГО чи БО
  4. Реєстр учасників установчих зборів
  5. Відомості про керівні органи ГО чи БО та про особу, уповноважену на вчинення реєстраційних дій.
  6. Структура власності
  7. Документ, який підтверджує сплату адміністративного збору. 

Адміністративний збір за державну реєстрацію ГО чи БО зараз не сплачується, якщо предметом діяльності є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії.

Внести зміни або закрити ФОП знову можна на порталі Дія. Для того, щоб відкрити ФОП, потрібно: 

  1. Перейти на портал Дія, знайти послугу “відкрити ФОП” 
  2. Авторизуватися з електронним підписом чи BankID
  3. Заповнити онлайн-форму 
  4. Перевірити дані та підписати заяву КЕПом

Щоб закрити ФОП, потрібно:

  1. Перейти на портал Дія, знайти послугу “Закрити ФОП” 
  2. Авторизуватися на порталі та натиснути “Замовити за 2 хвилини”
  3. Дія підтягне потрібні дані, вам треба лише все перевірити та підписати е-підписом

Мін’юст надалі працює для того, щоб забезпечити проведення реєстраційних дій в умовах воєнного стану, тому подальші корективи до процесу не є виключеними. Детальну інформацію про здійснення реєстраційних дій можна уточнити у відповідних суб’єктів надання адміністративних послуг у регіоні.

 

 



Правова консультація підготовлена за підтримки The European Endowment for Democracy (EED).

Інші наші матеріали щодо війни росії проти України можна знайти тут.