Гуманітарна допомога: поняття, порядок ввезення - Jurfem

Гуманітарна допомога: поняття, порядок ввезення

Гуманітарна допомога

1) цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі (у вигляді безповоротної фінансової допомоги, добровільних пожертвувань, виконання робіт, надання послуг);

2) надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном;

3) отримувачі потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту

Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб.

Хто може бути отримувачем гуманітарної допомоги?

Лише некомерційні, благодійні, релігійні організації.

Спеціально уповноважені державні органи з питань гуманітарної допомоги:

  • Міністерство соціальної політики України;
  • Рада міністрів Автономної Республіки Крим;
  • обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Мінсоцполітики:

здійснює визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою;

здійснює контроль за транспортуванням, отриманням, збереженням, охороною, складуванням, розподілом, цільовим використанням, обліком гуманітарної допомоги, підготовкою відповідної статистичної звітності;

веде Єдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомоги.

 

22 березня уряд спростив процедуру ввезення гуманітарної допомоги з-за кордону.

При ввезенні таких товарів потрібно заповнити лише один документ – декларацію. Форма декларації – тут.

Графа «отримувач» заповнюється перевізником самостійно.

Ніяких інших документів дозволів, листів від міністерств, адміністрацій тощо для ввезення гуманітарної допомоги не потрібно.

 

Гуманітарною допомогою визнаються будь-які легальні товари, які ввозяться на митну територію країни.

Тепер гуманітарним вантажем визнано будь-які не заборонені для ввозу товари, ввозити їх можна у будь-якій кількості, кому завгодно і ніяких дозволів листів та повідомлень для цього більше не потрібно.

Приклади гуманітарної допомоги:

продукти, тканини, одяг, взуття, посуд, інструменти ручні тощо.

товари військового призначення: холодна зброя, гранати, торпеди, міни, ракети, вогнепальна зброя, дихальні та газові маски, навігаційні прилади та інструменти, судна та інші плавучі засоби, танки, автомобілі легкові, трактори, вагони пасажирські залізничні, вибухові речовини тощо. 

Повний перелік цих товарів – за посиланням.

Працює державна гаряча лінія для охочих надати гуманітарну допомогу населенню або підтримати українських військових та бійців територіальної оборони.

Для дзвінків з України (безкоштовно): 0 800 202 600

Для дзвінків з інших країн (номер також може використовуватись для дзвінків з України за тарифами оператора): +380 44 237 00 02 

help.gov.ua  –  офіційний портал для тих, хто хоче надати Україні гуманітарну або фінансову допомогу для підтримки населення, бізнесу та держави в період протидії російській агресії. Тут кожен, хто хоче підтримати Україну та українців, може отримати інструкцію, як це зробити.

Що робити за наявності перешкод у перевезенні гуманітарної допомоги?

Задля уникнення затримок на митному кордоні отримувач гуманітарної допомоги повинен попередньо повідомити митниці про намір ввезення відповідних товарів. Таке повідомлення надається у письмовій формі. Необхідно обов’язково зазначити інформацію щодо транспортного засобу та особи, яка ввозить допомогу.

При наявності перешкод у перевезенні гуманітарної допомоги через кордон за умови виконання усіх законних вимог, варто повідомляти до поліції за номером 102.

Що є порушенням законодавства про гуманітарну допомогу?
  • використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням;
  • використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку;
  • нерозміщення та/або несвоєчасне розміщення спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги рішення про визнання товарів (предметів) гуманітарною допомогою на своєму офіційному вебсайті;
  • ненаправлення та/або несвоєчасне направлення спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги рішення про визнання товарів (предметів) гуманітарною допомогою до митних органів, податкових органів та інших державних органів;
  • порушення органами, які безпосередньо проводять заходи офіційного контролю щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги, строків проведення відповідних видів контролю товарів (предметів) гуманітарної допомоги.

Правова консультація підготовлена за підтримки The European Endowment for Democracy (EED).

Інші наші матеріали щодо війни росії проти України можна знайти тут.