Для ефективної роботи юридичної спільноти із темою сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом (СНПК), важливим є вивчення практики міжнародних судових інстанцій, зокрема Міжнародного кримінального суду. Міжнародний кримінальний суд (МКС) в Гаазі – міжнародний суд, який знаходиться в м.Гаага (Нідерланди) та розглядає питання притягнення до відповідальності конкретних фізичних осіб, котрим пред’явлено обвинувачення у вчиненні ними міжнародних злочинів. Діяльність суду регламентується Римським статутом.
З огляду на це експертки Аналітичного центру ЮрФем готують аналіз 5-ти рішень Міжнародного кримінального суду, які стосуються розгляду судом справ, пов’язаних із СНПК.
“В перспективі питання про притягнення до відповідальності винних осіб за вчинення сексуального насильства внаслідок вторгнення росії в Україну будуть предметом розгляду Міжнародним кримінальним судом. Нагадаю, що згідно з положеннями Римського статуту МКС зґвалтування, сексуальне рабство, примусова проституція, примусова вагітність, примусовий аборт, примусова стерилізація, примусовий шлюб та інші форми сексуального насильства, які вчиняються як щодо жінок, так і щодо чоловіків, можуть розглядатись як воєнні злочини, злочин проти людяності або геноцид,” – каже керівниця Аналітичного центру ЮрФем Катерина Шуневич.
Огляди підготовлені у рамках діяльності Асоціації жінок-юристок України «ЮрФем» за підтримки проєкту ООН Жінки «Трансформаційні підходи для досягнення ґендерної рівності в Україні», що фінансується Урядом Швеції, та в співпраці з Офісом віцепрем’єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції та Урядовою уповноваженою з питань ґендерної політики.
Цей сайт розроблений за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», який впроваджується Канадським бюро міжнародної освіти у партнерстві з Координаційним центром з надання правової допомоги та фінансується Урядом Канади. Погляди, висловлені на цьому сайті, належать виключно авторам і можуть не співпадати з позицією згаданих організацій
This website is developed with the support of The Quality and Accessible Legal Aid in Ukraine Project, which is implemented by Canadian Bureau for International Education in partnership with Coordination Center for Legal Aid Provision and funded by Government of Canada . The views expressed on this site entirely belong to the authors and may not coincide with the position of the aforementioned organizations