Юридична освіта та права жінок у 2021: погляд студенток - Jurfem

Юридична освіта та права жінок у 2021: погляд студенток

Учасниці Програми стажувань “ЮрФем” взяли участь у дискусії стосовно місця тем гендерної рівності та прав жінок у юридичній освіті.

6 грудня  у межах «16 днів протидії гендернозумовленому насильству» вшановують пам’ять студенток, розстріляних у Монреалі. 6 грудня 1989 року в Університеті Монреаля (Канада) озброєний чоловік вбив 14 студенток та поранив ще 13. Однією з причин, які засвідчив сам вбивця, були заходи зі збільшення кількості дівчат у вищих навчальних закладах та фемінізм в цілому.

Тому ми використали цю нагоду, щоб поговорити як про загальні проблеми гендерної рівності і її теорії та правового регулювання, так і про культуру поведінки та спілкування у суспільстві, де ще досі допускаються сексистські та дискримінаційні твердження.

🔈Спікерки:
Таня Нарок,  студентка  3 курсу ЛНУ імені Івана Франка, учасниця Другої літньої школи ЮрФем                                  
Валентина Заінчковська (Valentina Zainchkovska), членкиня та регіональна координаторка Асоціації жінок-юристок ЮрФем у Миколаївській області, студентка-клініцистка юридичної клініки НУК імені адмірала Макарова,
Аліна Гончаренко,  студентка 5 курсу факультету адвокатури Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
Юлія Тунків, студентка 3 курсу юридичного інституту національного університету «Львівська Політехніка», учасниця Третьої Літньої школи ЮрФем
Юлія Нікітіна – студентка 3 курсу юридичного факультету Львівського державного університету внутрішніх справ
Анастасія Колосовська – студентка 5 курсу Національної академії внутрішніх справ
💬Модераторки: Kateryna Shunevych, юристка, керівниця Аналітичний центр ЮрФем
Ярина Волошин, гендерна експертка Асоціації жінок-юристок України «ЮрФем»

Переглянути повний запис дискусії можна тут.

Тетяна Нарок:

«Я проводила опитування серед студентів, щоб зрозуміти зацікавленість темами гендерної рівності. Питала чи є в юридичній освіті місце предметам, цільово спрямованим на вивчення питання недискримінації, чи обрали б ви такий курс?

За статистикою 56% людей, обрали б таку дисципліну, якщо б вона була. Мені в приват почало писати дуже багато хлопців із питанням: а для чого ти це все питаєш? Відповідь очевидна – нам це не потрібно!

Я була шокована, бо була впевнена, що в нашому суспільстві, а особливо хлопці мого віку, добре розуміють проблеми, які існують, і не живуть за принципом моя хата скраю і якщо мене це не зачіпає, значить такого не існує. Навіть викладачі звертали увагу, що опитування має бути орієнтоване лише на жінок, бо тема гендерної рівності – це жіноча тема.

Тому я вважаю, що в нашому університеті потрібні предмети стосовно гендерної рівності, щоб пояснити, що дискримінація може бути різна і стосується не лише жінок. Але цей предмет не має бути вибірковою дисципліною: його не вибиратимуть студенти, бо немає загальної обізнаності в цій темі. Мені здається, що спочатку ці питання варто інкорпорувати у інші дисципліни, щоб підвищити загальне розуміння і тоді за кілька років студенти вже самі вибиратимуть такі предмети.

Якщо ти чогось не бачиш, а тобі на це показують пальцем, то починаєш це помічати на кожному кроці. У мене так сталося після участі у #літня_школа_ЮрФем. Я ставилась нейтрально до тем дискримінації, бо не зовсім розуміла про що мова, а після закінчення школи я почала помічати ознаки дискримінації майже всюди».

Валентина Заінковська:

“Студенти та студентки не обирають предмети, пов’язані з протидією дискримінації чи гендерною рівністю, бо не розуміють поняття “гендеру”. Якщо б ці питання обговорювались та пояснювались ще зі шкільної парти, то новоспечені студенти не дивились би на ці теми, як на чуже та невідоме. Для них це було б поглибленням їх знань. Молодих людей потрібно заохочувати та розвивати їх інтерес до вивчення цієї теми.

Якби я не потрапила на Літню школу, то, мабуть теж би не звертала уваги на ці кричущі випадки сексизму та дискримінації, які відбуваються в політиці, у повсякденному житті. Я зрозуміла, що проблема дійсно існує та виробила своє ставлення до неї. Але навчання на #літня_школа_юрфем це неформальна освіта за моїм бажанням. Я вважаю, що найкращим шляхом інтеграції таких питань було б більше збалансування з формальною освітою”.